Monday, April 27, 2009

WANTED??!!!

Rasanya dah lama gua x buat artikel baru. Oklah, hari ni gua ada satu cerita benar nak gua kongsi sesama korang. Cerita ni x sama ngan cerita Sweet L emon Adventure tu, ni kisah benar.
Oklah, pada petang Ahad yg santai, gua , Shark dan AkemF membuat keputusan nak layan Sudden Attack kat CC. Ketika dalam perjalanan, kami tiba2 terdengar bunyi siren. Gua pun berfikir dalam hati,"Bunyi apa tu ye?". Rupa-rupanya kereta peronda polis yg membunyikan sirennya. Kami dah gelabah. Diantara kami x de sorang pun yg ada lesen.Mapuslah nak bayar saman nanti. Shark dgn pantas memulas minyak untuk cabut lari dari polis. Kami belok di roundabout. Polis tu masih mengejar. Naik kecut perut gua. Kemudian gua menjerit kpd Shark," Wei, kita lari ikut jalan kampung." "Okeh," kata Shark. Kami menuju ke arah jalan kampung. Tiba-tiba, polis tu memecut laju, nak memintas kitaorang. Shark dgn pantas memblock polis tu. Kedengaran bunyi hon, polis tu membrek, tahu jugak dia nak eksiden. Akhirnya kami tiba di 'shortcut' menghala ke kampung. Memandangkan kami ni dah expert di jalan2 kampung, kami berjaya melepaskan diri. Berpeluh sejuk kami hari tu. Pengajarannya, ambillah lesen dulu seblm gatal nak bawa motor. Kalau polis tahan bolehlah dgn bangga kita tunjuk lesen, tak gitu?

p/s: korang pernah alami kejadian ni x?

No comments:

Post a Comment